Auckland, Hahei en Raglan - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Remco Bongertman - WaarBenJij.nu Auckland, Hahei en Raglan - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Remco Bongertman - WaarBenJij.nu

Auckland, Hahei en Raglan

Blijf op de hoogte en volg Remco

20 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vanuit Wellington vertrok de bus om 6:30 in de morgen richting Auckland. Deze busreis duurde 12 uur en was best saai omdat het een verbindings etappe is. Dus gewoon rijden en geen foto stops, wel paar keer een pauze van 15 min. De hele reis film gekeken.

Bij aankomst in Auckland met de groep van de bus een pizza gehaald bij dominos, de pizza's zijn hier maar 5$ yeaaaah (dat is €3,30) De rest van de avond niet veel gedaan en vroeg gaan slapen.

De volgende dag rondgelopen in Auckland en bij de Skytower geweest, maar niet omhoog omdat je daar voor moest betalen. Op zondag zijn we met een paar mensen naar de Devonport food wine & music festival geweest. Ik vond het niet heel veel aan, de muziek was niet echt mijn style en die bier en wijn waren best duur.

De volgende dag was het tijd voor de Stray Auckland tour. Tijdens deze tour zijn we door Auckland gelopen en gereden. Bij de Sky tower kon je een sky jump van de sky tower winnen door het spel kop en munt. Helaas niet gewonnen. Hierna hebben we onder de Auckland bridge gelopen naar het bungy platform om daar naar het bungy jumpen te kijken. Voor de wandeling moest je een harnas aan een werd je aan een kabel naast het voetpad vastgemaakt. Toen ik bij dat platform stond dacht ik echt van ik wil ook bungy jumpen.

Na de wandeling zijn we weer naar de hostel gebracht.

De volgende dag was het tijd om met de stray bus naar hahei te gaan. Bijna iedereen van de bus was voor het eerst met stray omdat de meeste mensen in Auckland beginnen.

Hahei is bekend door de Coromandel Peninsula oftewel prachtige stranden en limestone grotten en cliffs. Deze plek word veel gebruikt in promo foto's en komt ook voor in de film The Chronicles of Narnia.

Helaas toen wij er waren was het bewolkt en waren er kleine buien. Maar ik heb hier in NZ wel geluk met het weer, dit is de beste zomer sinds 20 jaar.

Ook zijn we onderweg gestopt bij Hot Water Beach. Als heb eb is en je graaft een gat dan komt er warm of soms heet water naar boven. Dit komt omdat er veel vulkanen in dit gebied zijn.

In de avond was het tijd voor een stray bbq om de nieuwe strayers welkom te heten. Het was erg lekker, biefstuk, lam,worstjes, salades en ijs. 's avonds zijn we nog even naar het strand geweest en 2 mensen hadden hun gitaar meegenomen dus dat was wel gezellig.

De volgende dag weer vroeg uit bed omdat de bus om 7:30 weer vertrok richting de wereldberoemde surf town Raglan. We zaten in een hostel in het bos met uitzicht op zee (ik moest gelijk weer aan mission beach denken) nadat we aangekomen waren gelijk met een groep naar het strand vertrokken en daar de hele middag doorgebracht. De golven in Raglan waren erg hoog met een sterke stroming, dat was wel tof. Daarom is het zo populair voor surfers en de golven bereiken het land van links ipv recht van voren. 's avonds samen gekookt en daarna naar een zonsondergang uitkijkpunt gelopen. Helaas was het geen mooie zonsondergang door de wolken. Tijdens het teruglopen naar de hostel nog glow worms gezien. De glow worms zijn klein dun en langwerpig en ze hebben een draad om vliegen te vangen.

Terug in de hostel nog een paar spelletjes gedaan toen snel naar bed, de volgende dag naar Waitomo Caves!.

Ik heb besloten om in Asia 9 dagen met Stray te gaan reizen door Laos. Hier is het echt "further off the beaten track" Met deze tour slaap je in een tent naast een waterval en in de jungle waar veel apen zitten die 's nachts je tent proberen binnen te komen. Als het veel geregend heeft moeten bepaalde stukken van de route afgelegd moet off road auto's. Ook maak je kennis met de locale eten zoals slang en "rat on a stick" De reis begint in Bangkok daar nemen we de 12 uur durende nachttrein naar Vientiane en dan gaan we helemaal naar beneden naar Don Det.