Einde van het Zuider eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Remco Bongertman - WaarBenJij.nu Einde van het Zuider eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Remco Bongertman - WaarBenJij.nu

Einde van het Zuider eiland

Blijf op de hoogte en volg Remco

15 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ja ik leef nog!

De afgelopen tijd geen tijd gehad, maar aangezien ik nu 12 uur in de bus van Wellington naar Auckland zit heb ik daar genpeg tijd voor.

Vanuit mt Cook zijn we naar Rangitata gereden.
Net nadat we waren vertrokken uit mt cook kwamen we in een nieuw zeelandse file terecht, oftewel wachten op een paar honderd schapen die de brug over moesten.
Rangitata was niet zo veel aan, de hele avond beetje American Pie gekeken, daarna meteen naar bed.
De volgende dag vertrok de bus een uur eerder dan normaal (6 uur) omdat de banden in Christchurch verwisseld moesten worden.
Om 8 uur werden we bij het vliegveld van Christchurch de bus uitgezet.
Maar gelukkig was daar een mcdonalds voor een koffie en een breakfast burger.

Christchurch betekent ook het einde van het prachtige zuider eiland, wat volgns bijna iedereen beter is dan het Noorder eiland.
De 2 dagen die na Christchurch volgende was weer de zelfde route als het begin van mijn reis.

De driver van deze buis was echt geweldig, een hyperactieve genaamd Chase die rond zit te springen en losgaat achter het stuur.

Om 14:00 hebben we de bluebridge ferry genomen vanuit Picton.
De overtocht duurt 3,5 uur, de hele trip een beetje geslapen en film gekeken.
Om 17:30 kwamen we aan, daar konden we gelijk in de stray bus stappen die ons naar de hostel bracht.

Wellington is een erg kleine hoofdstad, Wellington heeft maar 300.000 inwoners.
Wellington is de 2e grootste stad van NZ de grootste is Auckland die iets meer dan 1 miljoen inwoners heeft, NZ heeft maar 4 miljoen inwoners.

De eerste dag in Wellington ben ik naar museum Te Papa geweest.
Iedereen zei dat het een mooi museum is maar ik vond het echt helemaal niet aan, gelukkig was het gratis.
Het enige wat er leuk was waren de beelden van de trollen uit The Hobbit.

De dag erna was het tijd voor de lord of the rings tour, een tour langs de film locaties van LOTR rond Wellington en de design studio Weta.
Het was wel grappig om al die locaties te zien, vooral Hobbitton woods.
Weta de 2 na grootste special effect/animatie/props studio ter wereld, Pixar is de grootste.

Om 19:00 was ik weer terug in de hostel, tas ingepakt en vroeg naar bed om de volgende dag (vandaag) vertrekt de bus naar Auckland om 6:30.

Woensdag vertrek ik naar Waitomo caves voor een cave Explorer ( klimmen, abseilen en raften in de grotten.
Daarna vertrek ik naar Rotorura vanuit daar ga ik een bezoek brengen aan het beroemde Hobbitton!