Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Remco Bongertman - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Remco Bongertman - WaarBenJij.nu

Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Remco

16 Maart 2013 | Thailand, Bangkok

Naeen vlucht van 12 uur was ik eindelijk aangekomen in Bangkok Thailand. Eerst maar even 10.000 thaise baht afgehaald, heel vervelend die briefjes van 1000 hier. Eten kost hier tussen de 20 en 120 baht.

Vanuit de luchthaven gelijk een taxi genomen naar mijn hotel aan het beroemde Khaosan Rd. Het was een mooi hotel met een zwembad en gratis ontbijt.

Die avond gelijk khaosan verkend, wat een chaos ongelooflijk. De straat staat vol met kleding rekken en etens karretjes. En daar tussendoor rijden ook nog auto's, scooters en tuk tuks. Het eten van de karretjes is echt heerlijk en super goedkoop. De mensen hier lopen de hele dag te eten, een levensstijl die mij wel bevalt Ik eet hier veel fruit en fruit shakes, ze hebben hier veel fruit wat we in Nederland niet hebben zeals Dragon fruit.

De volgende dag niet veel gedaan, alleen een beetje rondlopen in Bangkok. Er is hier geen straat te vinden waar ze niets verkopen, overal staan karretjes met eten.

De volgende dag heb ik de taxi naar het MBK shopping center, dit is een gigantisch winkel centrum met meer dan 2500 winkels. Elke verdieping heeft een thema, zoals kleding,mobiele telefoons/electronica, eten, meubels en boeddha troep. Het zijn allemaal kleine winkeltjes die vooral allemaal dezelfde spullen verkopen. Hier heb ik een beats by dr dre koptelefoon / oordopjes en een klein speakertje gehaald voor een mooi prijsje. Hoe meee spullen je haalt bij 1 winkeltje hoe meer korting je krijgt 's avonds nog even naar de kapper geweest Hier in thailand gaat dat niet zo rustig, ze zat met die tondeuse over mijn kop te schuren niet normaal.

De volgende dag heb ik een wandeling gemaakt naar het Grand palace temple, de golden Mount en nog een andere temple. In de golden mount heb ik een uur vast gezeten door een gigantische regenbui, toen ik eindelijk weer beneden stond waren veel straten ondergelopen met water. Ook heb ik een thaise rug en schouder massage ondergaan, wat er niet zacht aan toe gaat

Vanavond is het tijd om de nachttrein naar Vientiane in Laos te nemen, de reis duurt 12 uur. Ook heb ik alvast 2 miljoen Lao Kip afgehald, dat is ongeveer €190 euro, niet normaal dat geld hier.

  • 16 Maart 2013 - 21:52

    Christa:

    Veel plezier in Thailand!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Remco

Australië is uniek vanwege de enorme afmetingen, maar ook door de diversiteit aan klimaten, de variatie in landschap en de veelzijdigheid van de steden en haar bewoners. Ter illustratie: Australië heeft ¾ van het oppervlak van Europa, maar telt slechts iets meer inwoners dan Nederland. Je kunt er dan ook dagenlang rondreizen zonder iemand te ontmoeten. Een reis naar Australië is een herinnering voor het leven!

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 13515

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 30 November -0001

De grote reis Down Under

Landen bezocht: