Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Remco Bongertman - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Remco Bongertman - WaarBenJij.nu

Milford Sound

Blijf op de hoogte en volg Remco

04 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Vanuit Queenstown heb ik de Intercity bus naar Milford Sound genomen, voor 4 dagen.

De busreis was prachtig, onderweg is de bus nog gestopt in Te Anau en voor een paar foto momenten.
Ook kwamen we langs de plek waar de achtervolging door de Nazgûl in Lord of the Rings is opgenomen.
En waar nog geen jaar geleden Peter Jackson, 400 crewleden en 2 helicopters The Hobbit aan het opnemen waren.

In Milford Sound het ik 5 dagen doorgebracht
Hier in Milford is helaas niet heel veel te doen.
Alleen kanovaren met een guide en een boot cruise.
Voor mooie wandelroutes met je 25 tot 40 km rijden.
Hier is ook geen telefoon bereik en dus ook geen internet :(

Ik heb 1 dag kano gevaren en een dag gewandeld.
De rest van de dagen lekker relaxed, dat had ik wel nodig na Queenstown.

Het kanoën was leuk maar niet heel bijzonder, je ziet hetzelfde als dat je op de kant staat.
Maar onderweg nog wel 2 zeehonden gezien.

Met de shuttle service ben ik naar de wandelroute gereden.
Je word bij de hostel opgehaald je betaald en brengen je naar de gekozen wandelroute en 3,5 uur later halen ze je weer op.
Niet heel fijn maarja niets aan te doen.
De wandelroute was prachtig.
Een pad door het bos waarbij je moet klimmen, door water heen moet lopen en over ongevallen bomen moet klimmen.
Het eindpunt van de wandelroute was een prachtig helder blauw meer die tussen besneeuwde bergen lag.
Hierna moest ik weer terug lopen.
Tijdens de wandeling kom ik iemand tegen en die zegt, hee werkte jij niet in Mission beach?
Dat was echt grappig.

Eindelijk ben ik weer terug in Queenstown en 6 februari zit ik weer in de stray bus, dan richting mount Cook.

Ik kan niet wachten tot ik weer in de Stray bus ziet, het is in de bus altijd gezellig.
In de bus worden er spelletjes gespeeld of de muziek staat hard aan.
Spelletjes die veel gespeeld worden zijn karaoke, een quiz jongens tegen de meiden of het dating spel.

Bij karaoke gaat iemand voor in de bus staan met de microfoon, oordopjes in en een mp3 speler.
Diegene moet dan met de muziek van de mp3 speler mee zingen en dan moeten wij raden.

Bij de quiz stelt de busdriver eerst 10 vragen aan de meiden daarna 10 andere aan je jongens.
Vaak zijn dat van die vragen die alleen de jongens weten of de meiden.
Meestal spelen we alleen voor de eer.

En het datingspel moet je elke 4 minuten naast iemand anders gaan zitten.
Na een tijdje word dat een beetje saai omdat je steeds dezelfde vragen gaat stellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Milford Sound

Remco

Australië is uniek vanwege de enorme afmetingen, maar ook door de diversiteit aan klimaten, de variatie in landschap en de veelzijdigheid van de steden en haar bewoners. Ter illustratie: Australië heeft ¾ van het oppervlak van Europa, maar telt slechts iets meer inwoners dan Nederland. Je kunt er dan ook dagenlang rondreizen zonder iemand te ontmoeten. Een reis naar Australië is een herinnering voor het leven!

Actief sinds 15 Juli 2012
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 13396

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 30 November -0001

De grote reis Down Under

Landen bezocht: