Blackball, franz Josef,Fox Glacier en SKYDIVE - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Remco Bongertman - WaarBenJij.nu Blackball, franz Josef,Fox Glacier en SKYDIVE - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Remco Bongertman - WaarBenJij.nu

Blackball, franz Josef,Fox Glacier en SKYDIVE

Blijf op de hoogte en volg Remco

26 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Om 8:30 vertrok ik met een nieuwe bus naar Blackball om daar te overnachten.

Het was een lange rit onderweg zijn we alleen gestopt bij een zeehonden kolonie, een supermarkt en Pancake Rocks.

De zeehonden kolonie was echt tof om te zien, allemaal kleine zeehondjes die over de rotsen springen.

Pancake rocks zijn rotsen die net opgestapelde panekoeken lijken.

Blackball was een super klein en oud mijnbouw dorp.
Het dorp heeft 331 inwoners, er zijn 3 bars een supermark een salami winkel en een kralen winkel.
Wij sliepen in het Hilton hotel, de eigenaar probeerde ons bang te maken dat het er spookt.

De hele avond hebben we in het park gezeten omdat je in de Hilton geen eigen meegenomen alcohol mag drinken.
Het enige wat goed aan het hilton was dat er van 8 tot 10 in de ochtend gratis internet was.

Om 10 uur de volgende morgen kregen we een rondleiding door Blackball, wat echt saai was.
De vrouw die de rondleiding gaf praatte over Blackball alspf het een paradijs was.

Daarna was het tijd om naar de bus te gaan en naar Franz Josef te rijden.

Franz Josef is bekend door de gletsjers en de hoge puntige besneeuwde bergen.
Deze bergen zijn ook te zien in de lord of the rings films.

In Frans Josef aangekomen kom ik gelijk heel veel mensen die ik ontmoet heb in Australië vooral van Mission beach, dat was echt grappig.

De volgende dag een wandeling naar de gletsjers gemaakt, helaas mag je er niet op zonder begeleiding.
Net als de meeste andere dagen de avond doorgebracht in de bar.

De volgende dag was het tijd om naar Fox glacier af te reizen, dit dorp ligt 23 km van FJ dit dorp heeft ook een gletsjer.
Deze dag niet veel gedaan omdat het regende.

De volgende dag (vandaag) was het prachtig weer.
Dus het was tijd om te gaan Skydiven op de 2e mooiste plek van de wereld. (Op nummer 1 staat zwitserland boven de alpen)

Een sprong gemaakt van 16000 ft (4,8 km)
Als je uit het vliegtuig springt maak je een vrije val van 2 km met een snelheid van 200 kmh
Daarna had je een prachtig uitzicht.

Ik heb ongeveer een half uur in het vliegtuig gezeten.
We vlogen over de besneeuwde bergen en langs mt Cook, de hoogste berg van NZ.

Het was echt super geweldig tof, tijdens het vallen voelt je gezicht echt super koud aan.
Nadat we door de parachute waren opgevangen mocht ik ook sturen, hele scherpe bochten maken.

Morgen ga ik onderweg naar Wanaka, dit keer weer met een nieuwe bus.
In Wanaka blijf ik 1 nacht vanuit hier gaan we naar Queenstown the adventure capitol of the world.

De driver van de nieuwe bus heeft de bijnaam Jugs dat betekent pitcher met bier.