Mt Cook/ Aoraki - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Remco Bongertman - WaarBenJij.nu Mt Cook/ Aoraki - Reisverslag uit Aoraki Mount Cook, Nieuw Zeeland van Remco Bongertman - WaarBenJij.nu

Mt Cook/ Aoraki

Blijf op de hoogte en volg Remco

08 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

Na een geweldige party nact stond ik na 4 uur slaap om 8:30 weer bij de bus.

Queenstown is echt een geweldige plaats, wat heb ik hier een leuke tijd gehad.
Maar het was weer tijd om verder te gaan dit keer naar mt Cook oftewel Aoraki in maori taal.
Mt cook is de hoogste berg van NZ.

Wat is het hier prachtig, een oranje gras vlakte met op de achtergrond de puntige besneeuwde berg mt cook.
Een goede plek om de bus te verlaten en hier 2 dagen door te brengen.

De dag dat we aankwamen hebben we een wandeling gemaakt naar hooker valley.
Dit is punt is het dichtstbij mt cook waar je zonder guide mag komen.
Aan het eind van de wandeling lag een meer waar stukken ijs in dreven.

De volgende dag heb ik een wandeling gemaakt naar Red Tarns.
Vanuit hier had je een prachtig uitzicht over de hele vallei, mt cook village en mt cook.
Het was een erg zwaar, het was een 1,5 uur lang met een trap omhoog lopen.

Morgen gaan we naar het Lord of the rings landschap van Rangitata.

En dan zit je morgen in de bus waarvan je de meeste mensen al kent.

Helaas komen aan alle leuke dingen een einde.
Op 7 April om 6:45 land ik met vlucht CZ 307 uit Guangzhou, China op Schiphol airport.

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Aoraki Mount Cook

Remco

Australië is uniek vanwege de enorme afmetingen, maar ook door de diversiteit aan klimaten, de variatie in landschap en de veelzijdigheid van de steden en haar bewoners. Ter illustratie: Australië heeft ¾ van het oppervlak van Europa, maar telt slechts iets meer inwoners dan Nederland. Je kunt er dan ook dagenlang rondreizen zonder iemand te ontmoeten. Een reis naar Australië is een herinnering voor het leven!

Actief sinds 15 Juli 2012