Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Remco Bongertman - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Remco Bongertman - WaarBenJij.nu

Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Remco

04 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Na een halve dag doorgebracht te hebben in Wanaka aangekomen in Queenstown.

Het was een super mooie weg van Wanaka naar Queenstown, veel besneeuwde bergen.
We moesten ook nog een half uur wachten omdat er lucht opnames werden gemaakt voor The Hobbit part 3.
Niet dat het veel voorstelde maar was toch leuk om te zien, een helikopter met daaronder een camera die paar keer over het gebied vliegt.
Dit gebied was ook te zien in the lord of the rings.

Queenstown is echt een geweldige stad/dorp.
Je kan er bijna alles doen wat je wilt, elke dag uitgaan in de vele bars of een extreme sport zoals skydiven, bungy jumpen, waterskiën of gewoon skiën in de winter.

Ik bn z'n beetje elke dag uitgegaan, in veel bars krijg bier en vodka voor 4 nz$ als je van stray bent.
Na de 2e dag na veel zweten in de de shop om te gaan bungy jumpen van 1 van de hoogste jumps ter wereld (voor de niet professionals).
De sprong was 134 meter deze sprong heb ik gemaakt met een nederlandse jongen die ik ontmoet heb in de hostel in Mission beach australië, dat was wel erg tof.

Ik kom hier erg veel mensen tegen die ik ook in australië gezien heb, mensen waar ik op dezelfde boot in the withsundays. Ook erg veel mensen uit mijn tijd in Mission beach.

Maar het bungy jumpen was echt geweldig.
Eerst zit je 40 minuten in de bus vanaf queenstown naar de canyon.
Die hele reis zit je te zweten en heb je een hartslag van 200.

Eenmaal aangekomen zie je voor het eerst hoe hoog het is, daar krijg je nog meer zenuwen van.
Daarna werd je gelijk in je uitrusting gehesen.

Daarna stap in de kabelbaan naar het platform die aan kabels boven de afgrond hangt.
Vanaf hier ging je eerst kijken hoe andere mensen springen.
Daarna werd ik als eerste van de stray groep op de stoel gezet om de enkelbanden om te doen en worden je benen aan elkaar gebonden en maken ze de bungy kabel vast.
Hierna waggel je naar het spring platform ze controleren alles nog even.
Dan schreeuwen ze 5 4 3 2 1 BUNGY op dat moment moet je springen.
Het is echt raar om te springen omdat je die afgrond voor je ziet.
Je valt dan tussen de 6 en 8 sec naar beneden totdat je aan het einde van de kabel bent en weer omhoog schiet.
Na de 2e val moest je aan een gele kabel die aan je voet zit trekken zodat je benen los schieten en dan zit je weer recht overeind.
Maar omdat ik bang was dat ik er niet bij kon trok ik hem voor de 2e val al los, dat was wel jammer.

Na de jump ben je zo opgelucht dat je het gevoel hebt dat je alles aan kan.
Het is echt zo totaal anders dan skydiven.

Veel nederlanders en duitsers zijn het erover eens dat de bedden hier toch wel erg klein zijn.

Go Hard or Go Home -Queenstown

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Remco

Australië is uniek vanwege de enorme afmetingen, maar ook door de diversiteit aan klimaten, de variatie in landschap en de veelzijdigheid van de steden en haar bewoners. Ter illustratie: Australië heeft ¾ van het oppervlak van Europa, maar telt slechts iets meer inwoners dan Nederland. Je kunt er dan ook dagenlang rondreizen zonder iemand te ontmoeten. Een reis naar Australië is een herinnering voor het leven!

Actief sinds 15 Juli 2012